Deze week hebben we gewerkt rond het prentenboek: "de mooiste vis van de zee".
Na het beluisteren van het verhaal konden we in de klas aan het werk in de verschillende hoeken.
In de luisterhoek konden we verhalen beluisteren van De mooiste vis van de zee.
De spelletjes op de computer van Freddi Fish hadden heel veel belangstelling.
We hebben ook een aquarium geknutseld:
- eerst een kartonnen bordje schilderen
- daarna visje knippen en kleven
Sommige kleuters knutselden zelf een aquarium:
In de taalhoek konden we woordkaarten over het thema stempelen.
Ook konden we in de spelletjeshoek onze fijne motoriek oefenen.
Ons geheugen konden we ook oefenen door het spelen van een lotto en een memorie over de mooiste vis van de zee.
We hebben ook een herstel-oefening gemaakt van een mooie kleurprent van de mooiste vis.
Eerst de prent mooi inkleuren, dan in stukken knippen en terug omvormen tot 1 geheel.
Tot slot konden we onze eigen creativiteit kwijt door het schilderen van de mooiste vis van de zee.
Volgende week werken we in het thema "Rupsje Nooitgenoeg!"
Geen opmerkingen:
Een reactie posten